czwartek, 18 sierpnia 2011

Piękne Istoty



Piękne Istoty to debiut autorek Kami Garcia i Margaret Stohl. Stworzyły one coś wspaniałego i zaskakującego. Książka opowiada o losach śmiertelnego Ethana i Obdarzonej Leny – czyli odwrotnie do większości dzisiejszych paranormal romance. Chłopaka po śmierci matki, nękają sny o pięknej dziewczynie, która ciągle mu się wymyka. W końcu do szkoły przybyła nowa uczennica. Jak się okazuje jest to Lena Duchannes, ta o której śnił. Jej pojawienie się, nie wróży nic dobrego dla Ethana.
Historia jest prosta w odbiorze, napisana lekkim językiem. Tłumaczka Irena Chodorowska świetnie się spisała, i jej przekład jest przyjemny, gdy się czyta.
Fabuła książki jest niesamowita. Przez pierwsze sto pięćdziesiąt stron nie mogłam się przebić, i byłam pewna, że książka to nie wypał, a potem mnie zaskoczyło i z każdą stroną robiło się coraz lepiej.
Zazwyczaj czytając książkę zżywam się z jakąś postacią, ale wyjątkowo, żadna nie wzbudziła we mnie głębszych uczuć, co nie oznacza, że bohaterowie byli kiepscy. Wręcz przeciwnie , byli wspaniali i tacy naturalni. Narracja z punktu widzenia Ethana była idealna i wydaje mi się, że dobrze oddawała to co się dzieje.
Ogólnie książka bardzo mi się podobała, jest tylko jeden szczegół który mi się w książce nie zgadzał, a mianowicie, skoro żadna Istota Ciemności nie mogła wejść do Ravenwood, to jak Larkin mógł tam przebywać? Poza tym pojedynczym, nie mam żadnych zastrzeżeń co do książki.
Sądzę, że książka jest skierowana dla młodzieży, ale dorosły też mógłby bez przeszkód ją przeczytać, i by go wciągnęło. Podsumowując- warto przeczytać choćby dla własnej opinii. Ja z radością sięgnę po kolejne części.

Autor:
Kami Garcia & Margaret Stohl
Tytuł: Piękne Istoty
Seria: Kroniki Obdarzonych
Tłumacz: Irena Chodorowska
Liczba stron: 534
Wydawnictwo: Łyński Kamień
Data wydania: 5 maja 2010
Ocena: 5/6

1 komentarz :

  1. Mnie się podobała, ale jakoś nie miałam jeszcze czasu ani okazji zabrać się za następną część.

    OdpowiedzUsuń

Jako osoba cierpiąca na brak pewności siebie, niezmiernie się cieszę z wszystkich komentarzy, jakoś one mnie podnoszą na duchu, więc DZIĘKUJĘ, za każdą pozostawioną wiadomość :D